19 Kasım 2012 Pazartesi

CV mi? IŞIK SAÇAN GÖZLER mi?

Hergün öyle çok genç ile mülakata giriyorum ki, bir süre sonra ilk görüşte birçok mesajı alabilir hale geliyor insan.  Üstelik sadece ben değil, çocuklarına güvenilir bir Üniversiteli Oyun Ablası veya Üniversiteli Oyun abisi arayan ebeveynler de KAĞIT ÜZERİNDEKİ YAZANLARDAN ÇOK ETKİLENEBİLİYORLAR, TA Kİ KİŞİ İLE YÜZYÜZE TANIŞANA kadar...

En çok şaşırtan tezatlıklar oluyor, ve tezatlıklardan çok şey öğreniyor insan.

Hani beklersiniz ki, iyi bir üniversitede okuyan, bir genç birçok iş için uygun olabilir. Ama olamayabiliyor. Birçok zaman aile terbiyesi, samimiyet, istek, pozitif enerji, güven, ışık saçan gözler, mütevazilik ÖNE ÇIKIYOR hayatımızda ve kararlarımızda.

İnanın bana, bu özellikler sadece Çocuklar ile iletişimde önem kazanmıyor. Ben çocuğuma değil, yönetimini yaptığım firmama da personel ararken, adayın kendine güvenine, ama güvenirken beden diline yansıyan mütevaziliğine, dürüstlüğüne, isteğine, kararlılığına, tabiki giyimine, kişisel bakımına, gözlerindeki ışığa bakıyorum.

Söylenilen bu kelimeler elle tutulmaz zannedilse de sadece ilk 3-5 dakika içinde hepsi işverende yerini buluyor ve kararı %85 oranında etkiliyor.

Bazı adaylar oluyor: her söylenene olumlu yanıt verse de, ve çok istekli gibi görünsede,  görünmeye çalışmak ile öyle olmak arasındaki farkı bilmiyorlar. Tüm bu ipuçlarını tecrübeli bir dinleyici beden dilinizden rahatlıkla anlayabiliyor.

Sadece ilk 3-5 dakikalık bir sohpet içinde adayın  işi alıp alamayacağına KARAR VEREBİLİR olmamda emeği geçen tüm adaylara TEŞEKKÜRLERİMİ BİR BORÇ BİLİRİM.

Aslıhan Erdoğu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder