4 Mayıs 2011 Çarşamba

KEŞKE ÇOCUKLARIMIN DOĞDUĞU GÜNE GERİ DÖNEBİLSEM ...

Görüşme yaptığım üyelerimin formuna bakarak konuşurken ve karşımdaki kişiyi daha yakından tanımaya çalışırken farkettim ki, detaylıca yazılmış bilgilerin yanında son 3 referansını isim soyad ve telefonları ile eklemişti Fatma hanım. O sırada gözüme çok iyi tanıdığım bir isim takıldı ki, son birkaç yıldır maalesef görüşme fırsatı bulamadığım eski bir iş arkadaşımındı son referansı. Bu sayede çok daha detaylı bir görüşme ve sohpet başladı aramızda…
Aslıhan Erdoğu (AE): Bana hayat hikayenizi anlatır mısınız? Profosyonel olarak çocuk bakmaya ne zaman ve nasıl başladınız?
EvdeÇocukVar üyemiz(FE):
Ben 41 yaşındayım. 2 oğlum var. İlk iş hayatıma bir araştırma şirketinde başladım. 3 sene orada çalıştım ve o kadar yoğun bir iş tempom vardı ki, çocuklarım da küçüktü, onlara zaman ayıramadığımı farkettim ve ayrıldım. Önce çocuklarımı büyüttüm belli bir yaştan sonra da tavsiye üzerine çocuk bakmaya başladım ve 10 senedir de çocuk bakımı yapıyorum. Bu işi çok seviyorum. Çocukları çok seviyorum.
AE: Çocuk bakımında nelere dikkat edersiniz ve çocuklarla ilgili söyleyebileceğiniz bir şeyler var mı?
FE:
Çocuklar çok hassas ve narin varlıklar benim için. Onlara çok sabırlı davranırım. Çünkü her ne yaparlarsa yapsınlar onlar çocuk diye düşünürüm. Çiçek gibiler.. Eğer para ihtiyacım olmasaydı kesin çocuk esirgeme kurumunda gönüllü çalışmak isterdim. Çocuk üzerine çok düştüğünüzde ve sinirli olduğunuzda çok daha asi olur. Aslında doğruyu söylemek gerekirse, ben şu anda baktığım bebeklere kendi çocuklarıma veremediğim ilgiyi veriyorum. Bana bir dilek dile deselerdi, çocuklarımın doğduğu zamana geri dönmek isterdim. O zaman çok gençtim ve çalışmam gerekiyordu. Sanki yeterince zaman ayıramadım gibi hissediyorum şimdi. Biraz da cahildim herhalde çocuklarımın o en tatlı zamanlarından onlara daha fazla zaman ayırmak yerine ev işi yapıyordum mesela… Şimdi çocuklarla ilgilenirken başka hiçbir şeyi gözüm görmüyor. Onları izlemek, incelemek, anlamaya çalışmak çok keyif veriyor bana.
Hassas olduğum bir konu da aile ile anlaşamadığım konular olsa bile çocuklar için sabrederim çünkü sevdikleri kişileri kaybetmeleri kendilerine olan güvenlerini sarstığını düşünüyorum.
www.evdecocukvar.com
Aslihan Erdoğu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder